21.02.2016, 11:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 клас Орієнтовні вимоги до змісту підсумкових контрольних робіт У загальноосвітніх навчальних закладах державній підсумковій атестації (далі атестація) підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мов і літературного читання) та математики. Атестація результатів навчання з української мови учнів, які почали вивчати її в поточному навчальному році, здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють. Атестація з кожного предмета проводиться письмово y формі підсумкових контрольних робіт. Контрольні роботи проводяться в загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових. На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. - на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. - на її виконання. Тексти підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному учневі. Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, затверджених наказами МОН України від 13.04.2011 № 329 "Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304, від 21.08.2013 № 1222 "Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти", та Інструктивно-методичних матеріалів щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист МОН України від 28.01.2014№1/9-74). Додаткові підсумкові контрольні роботи у 4 -х класах не проводять. Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо рівня загальноосвітньої підготовки учня, визначених чинними навчальними програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються методичним об'єднанням учителів (кафедрою) початкових класів загальноосвітнього навчального закладу (вчителем початкових класів у школах з малою наповнюваністю учнів). При підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи необхідно враховувати такі аспекти:
Особливості змісту контрольної роботи з української мови Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителів). І комбінація контрольної роботи з української мови формується з тексту для диктанту або списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь і завдань до тексту: творчого - на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь та завдань для перевірки мовних знань. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 1. Таблиця Вимоги до формування змісту І комбінації контрольної роботи з української мови
**y разі, коли y тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис; ***у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою. ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з української мови формується з тестових завдань закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань), диктанту або списування тексту з пропущеними орфограмами для виявлення правописних умінь і творчого завдання на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь. Частину роботи (диктант/списування і творче завдання) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи), дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з мов. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 2. Таблиця 2 Завдання для до формування змісту ІІ комбінації контрольної роботи з української мови
**у разі, коли у тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис; ***у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою. Особливості конструювання змісту контрольної роботи з літературного читання Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя). І комбінація підсумкової контрольної роботи має формуватись з тексту для читання мовчки для перевірки сформованості навичок читання, завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом і творчого на побудову висловлювання власної думки до змісту прочитаного. Письмову частину роботи (творче завдання) учень оформлює на аркушах зі штампом школи. Інші завдання виконує на аркуші з текстом, виданому вчителем. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 3. Таблиця 3 Вимоги до формування змісту І комбінації контрольної роботи з літературного читання
Частину роботи (творче завдання) учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 4. Таблиця 4 Вимоги до формування змісту ІІ комбінації контрольної роботи з літературного читання
** якщо творче завдання виконано частково, неточно - 1 балом; якщо y творчому завдання учень логічно, правильно висловлює думку, обґрунтовує її, дає свою оцінку вчинкам героїв, описаним подіям, завдання оцінюється 2 балами; *** бали за письмову частину роботи з читання виставляються без урахування помилок за грамотність. Визначення техніки читання організовують таким чином:
Далі, вчитель встановлює кількість прочитаних слів кожним учнем за 2 хвилини, яку діліть на 2, i отримує кількість слів, прочитаних за хвилину. Особливості конструювання змісту контрольної роботи з математики Зміст контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя). І комбінація контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу. Роботу учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 5. Таблиця 5 Вимоги до формування змісту І комбінації контрольної роботи з математики
Частину роботи (задачу i геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зi штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестовими завданнями. Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 6. Таблиця 6 Завдання для до формування змісту ІІ комбінації контрольної роботи з математики
**якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом. Пропонуємо приклади завдань для контрольних робіт: до тексту для перевірки мовних знань 1. Знайди i підкресли (або випиши) y тексті диктанту (списаного тексту) слово, яким можна замінити вислів як сніг на голову. 2. Підкресли (або випиши) y двох останніх реченнях тексту займенник. 3. Підкресли (або випиши) у останньому реченні слово, яке відповідає звуковій моделі. 4. Підкресли (або познач) спонукальне речення. до тексту (побудова зв’язного висловлювання) Допиши, чим може закінчитись подія, описана у тексті для списування (диктанту). Заміни останній абзац (кінцівку) тексту так, щоб фінал події був щасливим. Доповни текст описом власних спостережень (для текстів-описів природи). Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів 1. Визнач рядок, y якому подано синоніми до слова сміятися.
2. Визнач закінчення, яке матимуть подані іменники в орудному відмінку. Марія, лінія, олія.
3. Визнач відмінок виділеного в реченні прикметника. B усі пори року Київ нагадує великий парк.
Приклади відкритих завдань y тестовій формі, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь Добери й запиши прислівники, якими можна замінити подані вирази. Як кіт наплакав _______ На весь голос _________ Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності Пронумеруй слова за алфавітом (або за кількістю складів, або за порядком ударного складу тощо). Приклад творчого завдання (побудова зв`язного висловлювання) Який навчальний предмет у школі тобі подобається найбільше? Напиши, чому ти так думаєш. Приклади завдань до тексту для перевірки розуміння його змісту 1. Знайди і підкресли у тексті речення, яке відображає головну думку твору. 2. Пригадай і запиши прислів’я, яким можна замінити назву твору. 3. Підкресли речення, у якому розповідається про... 4. Підкресли у тексті слова, які відображають тему твору. 5. Обведи слова, якими автор висловлює своє ставлення до 6. Підкресли у тексті слова, які пояснюють вчинок (ім’я персонажа). 7. Познач речення, в якому автор використав порівняння. Приклади творчих завдань (висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту) Запропонуй свій варіант заголовку до цього твору. Обґрунтуй свій вибір. Що найбільше вразило тебе в тексті? Чому? Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів 1. Визнач жанр прочитаного твору.
2. Визнач, де відбуваються події, описані y творі.
3. Визнач, y якому розділу книги можна розмістити цей твір.
Приклад відкритих завдань у тестовій формі, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь Закінчи речення. Утворі ідеться про… | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2093 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |