Про вивчення стану викладання та якості знань, умінь і навичок учнів з української мови та літератури

 

Про вивчення стану викладання та якості знань, умінь і навичок  учнів з української мови та літератури

 

Відповідно до річного плану роботи, адміністрацією школи було проведено вивчення стану викладання української мови та літератури в 5-11 класах. В ході перевірки відвідано 22 уроки, позакласні заходи.  У школі функціонує кабінет  української мови та літератури, обладнаний  стендами,  меблевою стінкою, в якій зібрано роздатковий і дидактичний матеріал, художня література для позакласного  та додаткового читання.

Однак, незважаючи на попередні зауваження, поповненню кабінету так і  не приділяється належна увага, зокрема потрібно поновити стенди, так як наявні в кабінеті застаріли.

         В 5, 9 та 11 класах українську мову та літератури читає вчитель І категорії з 34 річним стажем _____. Вчителька має належну науково-методичну підготовку, уроки проводить в швидкому темпі, використовує елементи інноваційних технологій, здійснює індивідуальний та диференційований підхід, широко використовує різні форми самостійної роботи з підручниками, художнім твором, допоміжною літературою, словниками, довідниками. Постійно дбає про поповнення словникового запасу учнів, розвитку  усного та писемного мовлення, вмінню застосовувати набуті знання на практиці. Велику увагу приділяє формуванню духовного світу учнів, цілісних світоглядних уявлень, загальнолюдських ціннісних орієнтирів шляхом прилучення через мову до культурних надбань народу. Деякі учні вчителя _____ пишуть поезії, казки, оповідання. Але уроки _____ потребують удосконалення: здебільшого переважають репродуктивні та пояснювально-ілюстративні методи роботи,  мала кількість уроків з комп’ютерною підтримкою.

          Вчителька _____ веде уроки в 6 класі. Має відповідну освіту за фахом, спеціаліст І категорії. Уроки  проводить методично правильно. Старанно готується до кожного з них, широко використовує в роботі новинки   з методики проведення уроків. Доцільно використовує інноваційні технології навчання, раціонально використовує час на уроці. Вчителька забезпечує комплексне повторення матеріалу (від фонетики до стилістики), розглядає речення, здійснює синтаксичний розбір речень, лінгвістичний аналіз тексту, урізноманітнює типи уроків, розвиває інтерес до вивчення предмету. Проте, методика проведення уроків не завжди досконала, необхідно звернути увагу на проведення уроків з розвитку мовлення, усуненню прогалин в знаннях. Недостатньо часу відводиться на  роботу з обдарованими учнями.

           Вчителька _____ веде уроки мови та літератури в 7, 8 та 10 класах. Має відповідну фахову освіту, спеціаліст І категорії. Проводить уроки на належному науково-методичному та професійному рівні. З метою підвищення рівня знань використовує різні види робіт: словникові завдання, тести, опорні схеми. Постійно і цілеспрямовано працює над активізацією мовної діяльності учнів, формуванню навичок культури усного та писемного мовлення, застосовує елементи новітніх технологій навчання, реалізує тісні міжпредметні зв’язки з історією України, світовою літературою, музичним мистецтвом. Вчителька вчить учнів мислити, виховує вміння використовувати здобуті знання. Учні 7 класу з української мови та літератури мають високий рівень  знань, учениця _____ зайняла І місце на районному конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика. Проте учні 8 (33,3%) та 10 (45,5%) класів мають низькі знання з української мови

Рівень  знань, умінь і навичок учнів з української мови вивчався шляхом  проведення контрольних робіт, їх аналізу, відвідування уроків. Контрольними роботами  було охоплено 78 учнів або 85%.

Результати контрольних робіт з української мови такі:

Клас

Учнів у  класі

Писали роботу

Початковий

рівень

Середній

рівень

Достатній

рівень

Високий рівень

Середній бал

Якість знань

Учитель

 

Учитель

К-ть

%

К-ть

%

К-ть

%

К-ть

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Впоралися із завданням (написали роботи на високому, достатньому, середньому рівні) 90% учнів, виконали роботу на високому і достатньому рівні 72, 3%.

Результати контрольних робіт показали, що програмовий матеріал  в цілому  засвоюється задовільно. Найнижчий показник якості контрольних робіт показали учні  8 класу - 33,3 % та 10 класу – 45,5% (вчитель _____),  найвищі результати в учнів 6 класу -100 % (вчитель _____), та 7 класу - 93% (вчитель _____).

Результати контрольних робіт з української літератури такі:

Клас

Учнів у  класі

Писали роботу

Початковий

рівень

Середній

рівень

Достатній

рівень

Високий рівень

Середній бал

Якість знань

Учитель

 

Учитель

К-ть

%

К-ть

%

К-ть

%

К-ть

%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результати контрольних робіт з української літератури свідчать, що з 67 учнів, 1 учень (1,4%)  засвоїв  матеріал на початковому, 10 учнів (14%) –  на середньому, 32 учні (50%) – на достатньому, 24 учні (34%) – на високому рівнях. Учні допустили помилки на знання теорії літератури  та визначення уривків тексту з твору (назва твору, автор). Причинами низького рівня знань є відсутність цілеспрямованої роботи вчителів над формуванням лінгвістичних понять, неповне виконання конкретних вимог до змісту роботи з культури мовлення. Вчителі 5-11 класів не завжди досконало знають обсяг знань та вмінь з української мови, набутих в початкових класах.

Недостатня робота проводиться з невстигаючими учнями. Має місце таке явище, як генетична непридатність окремих учнів до засвоєння  державних програм  у зв’язку з психолого-педагогічною  запущеністю, відсутністю уваги до рівня знань з боку батьків.

 Матеріали вивчення стану викладання свідчать про те, що можливості підвищення ефективності навчання і виховання у процесі викладання української мови використовуються не повністю, якісні зміни відбуваються повільно.

Виходячи з вищесказаного 

НАКАЗУЮ:

1. Визнати стан викладання української мови задовільним.

2. Відзначити послідовну та результативну роботу вчителів _____.

3. Звернути увагу вчителя _____ на низький рівень успішності учнів 8 та 10 класу.

4. Вчителям української мови _____:

4.1. До _____ року на засіданні методичного об’єднання  вчителів суспільно-гуманітарного циклу проаналізувати результати контрольних робіт та рівень знань учнів. 

4.2. Широко використовувати в роботі  новітні технології навчання, комп’ютерну підтримку.

4.3. До _____ року поповнити кабінет української мови та літератури дидактичними матеріалами, поновити стенди.

5. До _____ року керівнику методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу дисциплін _____ опрацювати на засіданні  питання форм  і методів роботи з обдарованими дітьми.

6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи                                                                           _____

З наказом ознайомлені :                                               

 «___»________________20     року                          _____

Категорія: Робота завуча школи | Додав: morozallaiwanowna (19.07.2016)
Переглядів: 2160 | Теги: умінь і навичок учнів з української, Про вивчення стану викладання та як, наказ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]