Приклади наставницької бесіди з педагогами
  1. Приклади наставницької бесіди з педагогами

ПЕРШИЙ КЛАС

У класі навчається 25 учнів. Педагог і наставник працювали разом над створенням освітнього середовища в класі. Вони «створили» навчальні осередки. Це друге відвідування наставника. Наставник і педагог вирішили, що педагогу потрібно розробити додаткові стратегії викладання читання і письма. Хоча діти і сидять у малих групах, вони мало спілкуються між собою. Тому, під час бесіди з планування і осмислення буде розглядатися питання про те, яким чином залучити дітей до кооперативних видів навчальної діяльності.

Бесіда з планування

Наставник: 3 часу мого останнього відвідування ми працювали над тим, як переставити столи учнів таким чином, щоб вони могли працювати в групах і виконувати різні завдання. Як діти відреагували на цю зміну9

Педагог: Здається, що дітям це подобається. Вони стали більше розмовляти одне з одним, але вони не говорять про завдання, яке їм дається. Я б хотіла, щоб вони більше уваги приділяли виконанню навчального завдання у навчальному осередку, а не просто гралися. Особливо в центрі навчання грамоті. Діти більше допомагають одне одному у математичному центрі, де вони разом граються з кубиками ЛЕГО і у центрі творчості, де вони обговорюють роботи один одного.

Наставник: Отже, під час сьогоднішнього спостереження Ви б хотіли, щоб я звернула увагу на те, як діти працюють у навчальних осередках?

Педагог: Я помітила, що деяким дітям складно засвоїти алфавіт і написання літер, особливо тим, хто не відвідував дитячий садок. Більшість дітей, які відвідували дитячий садок, вже знають алфавіт і прекрасно пишуть літери. Іноді я стикаюся з проблемами поведінки, коли деякі діти сміються над тими, хто не знає всіх літер. Я сподівалася, що діти, які вже знать літери алфавіту, будуть допомагати іншим дітям, але цього, на жаль, не відбувається.

Наставник: А Ви проводите заняття, які передбачають співпрацю, під час яких діти, які вже знають літери і вміють читати, можуть працювати з тими, хто цього не вміє робити? На тренінгу ми обговорювали різні заняття з читання, які можна проводити з учнями - наприклад, читання в парах.

Педагог: Я завжди використовувала лише підручник у роботі зі всім класом, щоб всі отримували одну й ту ж інформацію. У протилежному випадку, я боюся, що діти можуть щось пропустити, навіть якщо вони вже знають усі літери. Проте сьогодні я спробую організувати читання в парах і подивлюся, як це спрацює.

Наставник: А як ви оцінюєте прогрес учнів у читанні і письмі?

Педагог: Вони правильно пишуть літери, визначають звуки і можуть складати літери у склади.

 

Наставник: А як ви працюєте з дітьми, які не можуть вірно виконати роботу?

Педагог: Я розмовляю з їхніми батьками і прошу їх додатково позайматися з дітьми вдома.

Спостереження

Декілька дітей у центрі навчання грамоти пишуть у своїх зошитах літеру «П». Педагог виправила літери, написані невірно. Інша група дітей переписує слова, які починаються з літери «П», з якими вони познайомилися за допомогою вчителя до початку заняття. Проте, коли наставник просить дітей прочитати слова, більшість дітей не тільки не пам’ятає їх, але й не можуть правильно їх вимовити. Візуальні та інші підказки відсутні.

В центрі читання діти в парах читають уривок казки «Рукавичка». Діти, які читають добре, читають в парах з дітьми, які ще мають певні труднощі в читанні. В одній із пар, учень, який вміє добре читати, вказує на слова, а інший учень повторює за ним кожне слово. У двох інших парах учень, який добре вміє читати, читає уривок для іншої дитини.

Бесіда з осмислення

Наставник: Як, на Вашу думку, пройшло заняття з читання?

Педагог: Сашко допоміг Наталочці, але у двох інших групах була та сама проблема, що і в мене, коли я працювала в Центрі читання з групою.

Наставник: А чому Сашкові вдалося допомогти Наталочці9

Педагог: Тому що Сашко просив Наталочку повторювати за ним слова.

Наставник: А як навчити решту дітей робити це саме?

Педагог: Сашко і Наталочка можуть показати це усьому класу

Наставник: Так, і можна ще ускладнити завдання. Спочатку Сашко буде читати текст Наталочці, а Наталочка вказуватиме на слова. А потім навпаки: Наталочка буде читати текст спочатку, а Сашко вказуватиме на слова. Якщо Наталочка прочитає слово неправильно, Сашко може вказати на слово і вимовити його правильно, а потім Наталочка знову прочитає все речення.

Можна також попросити інших дітей, чий рівень читання однаковий, читати по одному реченню по черзі.

Які ще стратегії можна використати для роботи в групі'

Педагог: Я не знаю, як ще можна спланувати заняття з читання в групі, окрім, як попросити одну дитину читати вголос, щоб решта дітей могли мовчки слідкувати за її читанням. Але у цьому випадку я помічаю, що діти, які мають читати мовчки, взагалі не дивляться в книгу.

Наставник: Пам’ятаєте, на тренінгу ми виконувати вправу «Читання хором»? Якщо діти досить добре запам’ятають абзац, вони зможуть слідкувати за словами, коли читає хтось інший. Можна переривати читання і запитувати у дітей те чи інше слово і звідки вони знають, що це саме це слово.

Педагог: А що робити з дітьми, у яких проблеми з алфавітом?

Наставник: Думаю, що для того, щоб показати взаємозв’язок букв і звуків, краще всього використовувати імена дітей і членів їх родин. Можна також попросити дітей скласти особистий словник із слів, які вони знають. Це допоможе їм запам’ятати звуки в цих словах.

А які ще стратегії можна використати для навчання письму, крім переписування букв і слів?

Педагог: Думаю, що можна, попросити дітей написати слова з їхніх словників.

Наставник: Це хороша ідея, тому що у такому випадку це слова, які мають для них значення.

Урок, що планується:

Педагог підготувала кілька завдань для читання і письма, які учні можуть вибирати. В одному навчальному осередку діти пишуть власну версію казки «Рукавичка», в якій змінюють назви основних персонажів казки.

В іншому навчальному осередку одна дитина допомагає іншій читати слова з казки, яку вони читали попереднього дня.

Чотири учні, які добре читають, читають іншу історію, яку вони потім інсценізують для інших дітей. Нові завдання будуть заплановані для цього оповідання протягом цього тижня.

У центрі математики діти працюють з іменами однокласників, придумуючи математичні задачі, і Наприклад, у чийому імені найбільше букв9 Скільки всього буде букв, якщо написати усі імена

і дітей класу? В іншому центрі діти виписують слова з прочитаної казки: мама, тато, дитина, собака, кіт, і рахують, скільки можна скласти нових слів, використовуючи ті самі букви.

Категорія: Супервізія | Додав: morozallaiwanowna (31.10.2019)
Переглядів: 639 | Теги: супервізія, наставник, нуш | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]