Проблемні аспекти наставництва

Проблемні аспекти наставництва

Не дивлячись на те, що кожен наставник може стикатися з різними труднощами у своїй роботі, є труднощі, які найчастіше згадуються педагогами, а саме:

  • Маленькі класні приміщення
  • Незручні меблі, які важко пересувати
  • Брак досвіду використання стратегій кооперативного навчання
  • Зв’язок планування з оцінюванням
  • Застосування нової інформації, отриманої на тренінгу
  • Брак стимулів, залучення
  • Окреслення навчальних цілей
  • Планування і попередження
  • Поверхневий підхід до зміни підходів у викладанні
  • Брак або відсутність асистентів вчителя
  • Використання «відкритих уроків»
  • Недооцінка здібностей дітей
  • Спільне планування з іншими педагогами
  • Надання тривалої підтримки педагогу заохочення педагога, додаткова оплата, визнання в якості наставника.

Перед тим, як вирішувати ці та інші проблемні питання, зверніть увагу на наступні 14 порад:

  1. Намагайтеся створити довірливі стосунки.
  2. Залучайте педагогів у процес прийняття рішень, з’ясовуючи, з чого вони хотіли б розпочати.
  3. Використовуйте активне навчання: у педагога має бути можливість навчитися на практиці і достатньо часу для практики.
  4. Заохочуйте самонавчання, допомагаючи педагогу самостійно визначати проблеми і використовувати щоденник рефлексії для запису своїх міркувань.
  5. Допомагайте педагогу краще усвідомити свої дії, ставлячи перед ними ефективні запитання.
  6. Формуйте у педагогів розуміння культурних відмінностей.
  7. Забезпечте доступ до ресурсів, які сприяють професійному розвитку педагогів.
  8. Розпочинайте процес, проводячи зв’язок з тим, що педагог вже знає.
  9. Індивідуалізуйте свою роботу з педагогом.
  10. Розділіть роботу на невеликі ділянки, які реалістично виконати
  11. Заохочуйте візуалізацію ідеальної практики педагога.
  12. Наведіть приклади: відвідування класів і спостереження за кращими практиками інших учителів
  13. Використовуйте метод «мозкового штурму»
  14. Допомагайте педагогу визначати вимірювальні цілі.

Давайте розглянемо практичні ситуації і з’ясуємо, що слід і що не слід робити наставнику в таких ситуаціях.

ПЕРШИЙ КЛАС

Під час першого спостереження Ви помітили наступне:

Практика педагога: учитель першого класу вважає, що вона диференціює методи викладання, створивши три навчальні осередки з навчання грамоти. Насправді, учні виконують одне й те ж завдання, працюючи у трьох різних групах за різними столами.

Поведінка учнів: Так як урок практично не відрізняться від інших уроків, деякі учні добре справляються із завданням, деякі нудьгують і заважають іншим учням.

Що робить наставник:

  • Попросіть педагога ознайомитися з анкетою «Чи готові ВИ?» (Додаток А) і обговоріть її результати під час наступного відвідування.
  • Під час обговорення відповідей щодо Складової 4 «Стратегії викладання», задайте педагогу відкриті запитання, як наприклад: «Наскільки Ви відповідаєте критерію 4.1.: «Педагоги визнають необхідність використання різних підходів у викладанні в залежності від різних навчальних стилів, типів темпераменту дитини?»
  • У випадку, якщо педагог відповідає, що відповідає цьому принципу якісного викладання, тому що організовує роботу в навчальних осередках, поставте додаткове відкрите запитання, як наприклад: «Чи можете Ви навести приклади того, як Ви здійснюєте диференціацію під час навчання письму?»
  • Висловіть бажання бути присутнім на уроці, де педагог застосовує диференціацію методів навчання письму.
  • Під час планування і осмислення поставте запитання таким чином, щоб педагогу прийшлося навести конкретні приклади диференціації методів, у тому числі приклади робіт учнів.

Що НЕ робить наставник:

  • Не говоріть педагогу, що вона/він діє неправильно.
  • Не наполягайте на тому, що педагог має працювати над Складовою 4 до того, як ви спільно не розглянете результати анкети «Чи готові Ви?»
  • Не сперечайтеся з педагогом, якщо вона/він стверджує, що використовує диференціацію викладання.
  • Не пропонуйте використовувати ті чи інші методи викладання для диференціації навчання, радше допоможіть педагогу проаналізувати ситуацію, ставлячи запитання, які базуються на попередньому досвіді.

ДРУГИЙ КЛАС

Два дні назад педагог попросив другокласника Андрійка завершити письмову роботу вдома, тому що він не завершив її у класі разом з іншими дітьми.

Педагог: Андрійку, ти завершив цю роботу дома?

Андрійко: Так

Педагог: Чи були які-небудь проблеми?

Андрійко: Ні, ніяких проблем

Педагог: Дай мені, будь-ласка, свій зошит

Андрійко (трохи знервовано): Вибачте, але я забув зошит вдома. Мама читала мою роботу і забула покласти її назад у ранець.

Педагог: Можливо, варто ще раз пошукати зошит у ранці? Тобі допомогти?

Цього разу педагог і Андрійко знаходять зошит - робота не завершена. Андрійко почервонів і був готовий заплакати.

Педагог пояснює дітям, що навіть знаючи про негативні наслідки, краще говорити правду. Педагог також пояснює, що їй прийдеться розповісти про цей випадок батькам хлопчика. Педагог пише запис батькам у щоденнику хлопчика, пояснюючи, що відбулося, і просить їх розписатися на підтвердження того, що вони її прочитали.

Що робить наставник:

  • Запитайте педагога, які у неї цілі у роботі з Андрійком і як вона планує їх досягнути. Якщо одна із цілей полягає в тому, щоб хлопчик завершував свою роботу разом з іншими дітьми, обговоріть ідеї, як можна допомогти хлопчику в цьому.
  • Якщо педагог зазначає, що ціллю є навчити хлопчика звертатися за допомогою до вчителя, коли це необхідно, методом «мозкового штурму» обговоріть способи, як навчити Андрійка почувати себе впевнено, коли він звертається за допомогою до вчителя. Навчіть хлопчика, як звертатися за допомогою і надайте йому можливість попрактикуватися у цьому.
  • Обговоріть з педагогом причини, чому інколи важливо поговорити з дитиною наодинці, щоб уникнути ситуації соромитися перед усім класом, що в подальшому може привести до небажання говорити правду.
  • Заохочуйте педагога бути нейтральним при оцінюванні причин поведінки хлопчика, а не починати негайно обговорювати проблеми моралі.

Що НЕ робить наставник:

  • Не дорікайте вчительці, що вона присоромила хлопчика перед усім класом
  • Не хваліть педагога за використання ситуації з хлопчиком, як уроком моралі для всього класу

ТРЕТІЙ КЛАС

Практика педагога:

Педагог проводить ранкову зустріч з учнями третього класу. Урок починається з ранкової зустрічі, під час якої діти співають дитячу пісню. Потім педагог просить різних учнів (в групах або індивідуально) заспівати інші пісні, які вони знають. Усі діти, яких педагог просить заспівати, є дівчатками.

Під час ранкової зустрічі педагог використовує ранкове повідомлення, яке містить наступний текст:

Дорогі третьокласники,

Сьогодні___________ ,__________ ,____ .

Сьогодні погода_____________________ .

Розклад на сьогодні:
Ранкова зустріч

Урок 1: Математика (множення і ділення)
Урок 2: Фізичне виховання
Урок 3: Семінар письменників
Урок 4: Я досліджую світ (фотосинтез)

Успішної роботи,

Учителька просить учнів заповнити пробіли у тексті разом прочитати його.

Реакція класу: Завдання не зовсім цікавить учнів, оскільки за рівнем складності воно більше підходить для учнів першого класу.

Що робить наставник:

Учителька тільки розпочала працювати за новим Державним стандартом початкової освіти і не зовсім розуміє цілі проведення ранкових зустрічей. Тому вчителька використовує приклад з посібника який був написаний раніше і стосувався молодших дітей.

  • Обговоріть з педагогом, як можна ефективно використати час ранкових зустрічей для досягнення навчальних цілей і розвитку соціальних навичок.
  • Запитайте педагога про навчальні результати, яких мають досягнути учні третього класу відповідно до Державного стандарту початкової освіти. Обговоріть, як можна пов'язати завдання під час проведення ранкової зустрічі з вивченням навчального матеріалу, передбаченого планом уроку. Наприклад, що мають знати учні про процес фотосинтезу9
  • Запитайте педагога про те, що вона знає про своїх учнів, що дало б їй можливість пов'язати з тим, що учні вже знають про фотосинтез - як вступ до уроку.
  • Попросіть педагога методом мозкового штурму висловити ідеї щодо активізації діяльності учнів під час проведення ранкової зустрічі.
Категорія: Супервізія | Додав: morozallaiwanowna (31.10.2019)
Переглядів: 627 | Теги: наставник, нуш, супервізія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]