[ Викачати з сервера (41.3 Kb) ] | 04.07.2017, 12:37 | ||||||||||||||||
Розробки уроків природознавства за оновленою програмою ПЕРЕГЛЯНУТИ Тема: Значення природничо-наукових знань для людини Мета Знаннєвий компонент узагальнити у п'ятикласників знання про науки, що займаються вивченням тіл та явищ природи, способи дослідження природи людиною та значущість природничих знань для и життєдіяльності. Діяльнісний компонент 1.повторити про природничі науки, методи досліджень природи; Ціннісний компонент 1. довести учням важливість природничих досліджень для життєдіяльності людини; 3. формувати пізнавальну самостійність та вміння аналізувати навчальний матеріал. Тип уроку: комбінований.
Методи і методичні прийоми: словесний (фронтальне опитування, бесіда, розповідь, пояснення, робота з підручником), наочний (демонстрація наочності), практичний (робота в зошитах). Обладнання: прилади природодослідника, підручник, робочий зошит. Л1тература для вчителя: Хід уроку 1. Організаційний момент. 2. Перевірка виконання учнями домашнього завдання (фронтальне опитування). Що таке природа? За якими ознаками живу природу відрізняють від неживої? Поясніть, яка різниця між поняттями «тіло природи» та «явище природи»? Наведіть приклади. Чому людину називають найвищим творінням природи? 3. Перевірка раніше засвоєних знань (підготовча бесіда). вивчали різні природні явища. Наведіть приклади явищ, які відбуваються в живій та неживій природі. 4. Мотивація навчання школярів. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Поясніть, для чого людям знання про природу? Що означає слово «природознавство»? Де можна використати в житті знання про природу? Як називають людей. які досліджують природу? План узагальнення. 1. Природознавство як сукупність наукових знань про природу. 2. Природничі науки. 3. Найвідоміші дослідники природи. 4. Методи пізнання природи. 1.Розповгді учнів. 2. Робота з підручником. Прочитати відповідний фрагмент статті, де висвітлюється коло явищ, досліджуваних кожною природничою наукою. 3. бесіда. Як називаються люди, які присвятили своє життя науковим дослідженням? (Вчені). Що вивчають учені-біологи, географи, астрономи, фізики, хіміки? (Демонстрування портретів учених з короткою характеристикою їх внеску в розвиток відповідної науки). Наприклад, I. Мічурін винайшов нові сорти сільськогосподарських рослин, Д. Менделеев створив таблицю хімічних елементів, I. Ньютон відкрив силу тяжіння, М. Коперник довів обертання Землі навколо Сонця, X. Колумб відкрив Америку). 4. Фізкультхвилинка. 5. Розповідь з елементами бесіди. Вивчаючи природу, ми користуємося різноманітними методами пізнання: проводимо спостереження та аналізуємо результати, здійснюємо вимірювання, експеримент, моделювання (термінологічна робота). Якими приладами можна користуватися, щоб досліджувати природу? (Демонстрування приладів або їх зображення з короткою характеристикою їх призначення.) 6. Робота з підручником. Читання фрагмента статті про методи пізнання природи. 6. Узагальнення і систематизація знань» А. Контрольно-перевірна бесіда. 1. Які науки вивчають природу? 2. Яку загальну назву вони мають? 3. Навіщо людина вивчає природу? 4. Які методи наукового пізнання природи використовує людина? 5. Які прилади природодослідника при цьому використовують? 6. Які прилади використовуєте ви для пізнання природи? Б. Виконання завдань у робочому зошиті з обговоренням результатів. Дайте відповіді на запитання. 1. Що можна вивчати за допомогою спостережень? 2. Що таке експеримент? 3. Які вимірювання проводять, коли вивчають природу? 4. З’єднайте стрілками дві колонки — припади природодослідника і відповідно те, що визначають за їхньою допомогою.
7. Підбиття підсумків уроку, аргументація оцінок. 8. Д/з Повторити матеріал теми.
| |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Переглядів: 5127 | Завантажень: 1693 | |
Всього коментарів: 0 | |