У роботі з педагогами важливо приділяти увагу чотирьом компонентам для побудові: довірливих стосунків, розвитку компетентності і розвитку самоаналізу. Цими компонентами є наступні: Спочатку ви починаєте допомагати педагогу у плануванні навчального заняття (уроку). Далі, ви спільно з педагогом визначаєте, яким чином будуть оцінюватися використані методи і стратегії. Після того, як методи і стратегії були застосовані, ви спільно з педагогом аналізуєте, як пройшов процес навчання і використовуєте ці уроки надалі. Таким чином, цикл повторюється, коли Ви і педагог плануєте нове навчальне заняття (урок). Цей цикл можна використовувати у роботі з педагогом і після завершення уроку. Його також можна використовувати для більш довгострокових завдань - наприклад, при розробленні і виконанні річного плану підвищення якості викладання. Ви також побачите, що, хоча ви будете діяти з позицій усіх чотирьох ролей, основою роллю буде роль тренера.
Важливо запам'ятати, що дискусія між Вами та педагогом - це циклічний, а не лінійний процес (рис.1). Рисунок 1. Етапи процесу наставництва Давайте розглянемо кожен з етапів детальніше. На цьому етапі ви допомагаєте педагогу спланувати урок шляхом:
Педагог проводить урок (навчальне заняття). Ви спостерігаєте і розподіляєте інформацію відповідно до пунктів, які обговорювалися перед цим. Під час вашої бесіди після завершення уроку, ви переходите до наступного етапу, на якому ви допомагаєте педагогу оцінити якість його викладання. (Примітка: Моніторинг відбувається під час спостережень як наставником, так і самим педагогом, щоби після уроку вони могли обмінятися результатами своїх спостережень).
На цьому етапі ви допомагаєте педагогу оцінити успішність уроку шляхом:
Під час бесіди після уроку, ви також допомагаєте педагогу проаналізувати успішність уроку на третьому етапі циклу. На цьому етапі ви обговорюєте результати уроку, допомагаючи педагогу:
Останній етап допомагає педагогу продумати наступні навчальні заняття з учнями, базуючись на застосуванні нових знань, відкриттях і розумінню. На цьому етапі ви допомагаєте педагогу:
Важлива примітка: Хоча ви, як наставник, частіше працюєте з педагогом над конкретним уроком, важливо пам’ятати про довгострокові цілі педагога і про річний план підвищення якості викладання. Найбільш ефективним способом спрямування уваги до короткострокових чи довгострокових цілей є бесіда з педагогом з використанням відкритих запитань, під час якої педагог самостійно знаходить відповіді на запитання. | |
| |
Переглядів: 646 | | |
Всього коментарів: 0 | |