Ви можете спробувати застосувати або зібрати робота за запропонованою інструкції в залежності від версії вашого набору EV3:
Як тільки наш робот буде готовий - почнемо вивчення середовища програмування.
1.3. Знайомство з середовищем програмування
Насамперед завантажуємо середу програмування Lego mindstorms EV3. У головному меню програми вибираємо: " Файл" - "Новий проект" або натискаємо " +" , показаний на малюнку стрілкою.
Мал. 12
В одному проекті може перебувати безліч програм. Для того, щоб проект коректно завантажувався в нашого робота необхідно в назві проекту і програм використовувати тільки букви латинського алфавіту! Давайте назвемо наш проект lessons (уроки), а першу програму - lesson-1 (урок-1). Для того, щоб дати назву проекту, скористаємося головним меню програми: "Файл" - "Зберегти проект як ..." Щоб змінити назву програми - слід зробити подвійне клацання мишею на її назві (program) і вписати свою назву.
Включимо центральний блок нашого робота. Для цього натиснемо на центральну (найтемнішу) кнопку блоку. За допомогою USB-кабелю, що йде в комплекті з конструктором, підключимо робота до комп'ютера. Успішне підключення робота відіб'ється на вкладці апаратних засобів програмного забезпечення EV3 в правому нижньому кутку програми.
Мал. 13
Якщо підключення робота пройшло успішно, то приступимо до програмування і створимо нашу першу програму.
1.4. Наша перша програма!
Давайте навчимо нашого робота рухатися вперед на певну відстань. У нижній частині екрана знаходиться палітра програмування, кожному кольору палітри відповідають різні групи програмних блоків. Виберемо зелену палітру "Дія" . Вона містить блоки управління моторами, блок виведення інформації на екран, блок управління звуком і кнопками контролера EV3 (головного блоку). Виберемо блок "Рульове управління і перетягнемо його в область програмування (центральна область програми).
Мал. 14
Кожна програма складається з ланцюжка блоків, які задають певну дію або перевіряючих різні умови. Кожен блок має безліч різних параметрів. Перший, помаранчевий блок із зеленим трикутником всередині називається - "Початок" . Саме з нього починається будь-яка програма для нашого робота. Другий блок встановили ми. Повторю - він називається "Рульове управління" . Його призначення - одночасне керування двома моторами.
Мал. 15
Але, якщо ви збирали робота за інструкцією, запропонованої вище, то, напевно, звернули увагу, що в ній відсутня схема підключення моторів і датчиків. Настав час з цим розібратися. Блок EV3 має 4 порту, позначених цифрами: 1 , 2 , 3 , і 4 . Ці порти служать для підключення тільки датчиків. Для підключення моторів служать порти, позначені літерами: A , B , C і D . Можна підключати мотори в будь-які вільні порти, призначені для них. Але в разі керованої візки рекомендовано підключати мотори в порти: B і C. Давайте зараз візьмемо два сполучних кабелю довжиною 25 см, лівий мотор підключимо до порту B , а правий - до порту C . Саме це підключення вибрано за замовчуванням в блоці "Рульове управління". Спеціальна кнопка, позначена стрілкою, відповідає за режим роботи блоку. Для першої програми виберемо режим: "Включити на кількість оборотів" . Значення 0 під чорної стрілочкою на блоці означає прямолінійний рух, коли обидва мотори крутяться з однаковою швидкістю. Число 75 задає потужність моторів, чим більше це значення, тим швидше поїде наш робот. цифра 2 задає кількість оборотів кожного з моторів, на яке вони повинні провернутися.
Отже, наша перша програма готова. Завантажуємо її в нашого робота. Для цього натискаємо кнопку "Завантажити" на вкладці апаратних засобів і від'єднуємо USB-кабель від робота.
Мал. 16
Встановлюємо робота на рівну поверхню. За допомогою стрілок на блоці EV3 заходимо в папку нашого проекту, вибираємо програму lesson-1 і центральною кнопкою блоку EV3 запускаємо її на виконання.
Мал. 17